LIRIKONFESTOVIH ENAINDVAJSET (17): MARLENA GRUDA


Potovanja v višave slovenskega kulturnega imaginarija

Izhodišče za moje razmišljanje je performans Slovenski pasijon (2021) Line Akif, ki se je po gorski poti odpravila na oltar slovenstva – na Triglav s kurentovo masko na hrbtu. V okviru vzpona na Triglav je v Sloveniji živeča igralka sudansko-madžarskih korenin uprizorila dvanajst slik križevega pota, ki je namesto križa nosila kurentovo masko kot »simbol slovenstva in osebnega romanja do identifikacije s slovenskim narodom«.

Lina Akif je s svojim performansom zastavila vprašanje identitete, ne le svoje, temveč tudi identitete nasploh, vpliva slovenskih simbolov na Slovence in ne-Slovence, udeležence in ustvarjalce slovenske kulture. Ta primer bom poskušala analizirati v primerjavi z izbranimi literarnimi besedili slovenskih avtorjev, ki opisujejo izkušnjo vzpona na Triglav (npr. Andrej Rozman - Roza, Triglav) in/ali drugimi primeri sublimnega, ki začrtajo pot slovenskega kulturnega imaginarija in/ali kot vizualizacijo metafizičnega potovanja iz zbirke Krhke karavane Muanisa Sinanovića (2020).